05 August 2011

PUASA! PUASA!! PUASA!!!

Assalamualaikum…

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK 1432H

Alhamdulillah.. ramadhan kini menjelma… semua masti dh buat persiapan untuk bulan puasa nie kan.. fisrt puasa nie,bagi ibu2 semua mana nak beli lauk-pauk  lagi,nak fikir untuk masak berbuka nanti.. haa… yang si anak pula sibuk nak cari kueh kat Bazar Ramadhan kan?? Sekali beli,harung (penuh) satu plastik.. huhu… balik umah,menggeleng kat anak.. perut kecik,beli makanan tak padan ngn perut.. huahahaha… bia lantak.. he.. ok,hari pertama puasa,memang aku tak dapat masak.. coz kje sampai petang.. urmm… tapi takpe,wan & mama ade.. bleh masak untuk family.. yang penting lagi sedap daripada aku.. kih3! Ouch! Btw aku masak pun sedap tau.. haaa (bangga jap)! Ok,masti first puasa dapat makan bez2 kan?? Time hari2 biasa,xnk pulak mak kite masak bez2… bukan apa,save bajet untuk barangan dapur katanya,.. hehe..  pertama berbuka,wan ngn mama masak tomyam.. leh dikatakan my fvrte jugak la… aku mmg suka TOMYAM.. (ceh mcm org thai pulak)! Yang penting lau wan or mama aku masak tomyam,mmg tak boleh lwn.. mmg bez sgt…. Tapi aku rasa,pertama berbuka korang semua lagi dasyat2 juadah berbuka kan?? Tu aku tahu.. huhu

Haa.. sempena bulan ramadhan nie,korang banyak2 kan la beramal ibadat.. puasa2 jugak,menda yang wajib jangan dilupa.. baek kite tak payah puasa kalau menda yang wajib pun kita tak wat kan.. so,hanya berlapar je seharaian.. btw,puasa lau hanya untuk berdiet?? Baek takpayah.. puasa bukan untuk beribadat berdiet.. so,korang dah besar dah pun kan?? Korang pikir2 kan. Lah ok.. 


TAZKIRAH DARIPADA * FATIN NAJWA :’)

 Hehehe….. 





No comments:

Post a Comment