14 October 2011

Jenis kawan "KAKI HASUT"

Assalamualaikum..

Hari  nie aku nak kongsikan beberapa maklumat tentang ciri-ciri kawan "Kaki Hasut". Btw dalam dunia nie memang ada manusia macam nie sebenarnya.. Maybe ada di antara membe-membe korang semua yang macam nie kan?? kawan-kawan aku sebenarnya pun ada yang macam nie.. But,kita pandai-pandai la pikir apa yang baik & yang buruk kan.. S0,ade sape-sape yang tak tahu lagi macam mana gaya membe yang jenis "Kaki Hasut" nie,j0m nengok kat bawah ciri-ciri manusia yang macam nie...


*Pengaruhi agar memusuhi orang lain. Biasanya dia ada masalah dengan kawan lain,but awak pula yang diajak sama-sama bencikan kawan tu.. Mesti ada macam nie kan?? Ye,memang pernah terjadi dekat aku sendiri..


* Membesar-besarkan masalah. Memang banyak berlaku macam nie kan? Padahal masalahnya kecik macam kutu atas kepala je,tapi saja nak membesar-besarkan masalah kan. Biasanya orang macam nie tak segan silu nak jadi orang tengah.. bila masa kita lantik die pun tak tahu. Konon nak jadi hpot2 gitu.. Hot ke kau..kih3


* Mementingkan diri. Wah! Ini lagi se,biasanya orang yang kuat hasut2 nie,confirm takkan fikirkan kesan & perasaan orang lain. Wat sesuka hati die je.. memang selfish betoi kan?? 


* Peramah. Apa yang pasti,mereka2 yang kuat hasut-menghasut nie semestinya bukan seorang yang pendiam. But,seorang yang peramah dan berkeyakinan dalam berkomunikasi.. Wah!! Lau masuk pertandingan berdebat,confirm2 juara tuh! Haha.. Lau yang bekerja pulak,memang jadi anak emas bos la. Almaklumlah,pandai bercakap la katekan.. haha..




1 comment: